Technologia kreuje nowy świat bankowości
Z punktu widzenia banku, świat zmienia się w mgnieniu oka, z dnia na dzień pojawiają się nowe wyzwania, nowe technologie, nowi gracze na rynku, nowe grupy klientów. Wszystko to wymusza ciągłe zmiany w procesach bankowych, które jeszcze nie tak dawno temu stanowiły niezmienny przez lata wzorzec. To zagrożenie, ale zarazem ogromna szansa dla instytucji finansowych. Rozwiązania tworzone przez branżę FinTech i biegli w cyfrowych technologiach klienci napędzają kolejną fazę bankowej rewolucji.
Co to wszystko oznacza dla bankowości? Przygotowany przez HPE raport banking.nxt analizuje zmiany, prezentuje wnioski i przedstawia implikacje biznesowe. Autorzy zaczynają od klientów – to oni stanowią kluczowy punkt odniesienia do całej cyfryzacji sektora bankowego. W miarę ewolucji ich potrzeb, wynikającej z coraz wyższego poziomu digitalizacji świata, instytucje finansowe muszą na bieżąco dopasowywać się do nowej sytuacji, a jednocześnie nadal zapewniać bezpieczeństwo i niezawodność, żeby cieszyć się zaufaniem wszystkich generacji klientów.
Na wszystkie zachodzące zmiany, pomimo trudności, jakie stwarzają, warto patrzeć jako na szansę biznesową. Niemniej doraźne reagowanie musi zostać zastąpione proaktywnym podejściem do rozwiązywania problemów.
Banki muszą zacząć bardziej polegać na danych i wykorzystywać je do kształtowania własnego losu. Analiza danych pozwala podejmować lesze decyzje i tworzyć lepsze, bardziej atrakcyjne dla klientów i bardziej zyskowne dla banków produkty – w tym zakresie nieocenionym wsparciem będą partnerzy z branży FinTech.
To oczywiście nie wszystko. Zapraszamy do zapoznania się z pełnym raportem banking.nxt!
Pobierz raport