Cyfrowa transformacja na stadionie piłkarskim – technologia HPE zmienia doświadczenie kibica

Nowy stadion londyńskiego klubu piłkarskiego Tottenham Hotspur może śmiało pretendować do tytułu najlepszego, najbardziej nowoczesnego i zaawansowanego technologicznie obiektu tego typu na świecie. Jednym z fundamentów, na których oparto wyjątkowe doświadczenie kibica jest technologia HPE.

Kluczowym elementem tego doświadczenia jest obejmująca cały stadion sieć WiFi zapewniająca wysokiej jakości łączność dla wszystkich 62 tys. kibiców. Obsłużenie tak dużej liczby osób zgromadzonych na stosunkowo małym obszarze nie jest łatwe. Zespół HPE Pointnext potrzebował do zrealizowania tego zadania ponad 1600 punktów dostępowych HPE Aruba. Dostarczenie doskonałej wydajności i pełnego pokrycia WiFi było możliwe dzięki innowacyjnej architekturze „Pico cell”.

Szkieletowa infrastruktura sieciowa oparta o technologie HPE zapewnia natomiast nieprzerwane funkcjonowanie wszystkich krytycznych usług, takich jak monitoring wizyjny, systemy zarządzania budynkiem czy systemy biletowe. Wielkie ekrany wyświetlające obraz z płyty boiska i kluczowe informacje, systemy nagłośnienia, reagujące na zmieniającą się sytuację sklepy i bary, w tym mikrobrowar i restauracja z gwiazdkami Michelin, systemy dostępu – wszystko jest podłączone do sieci. Dzięki temu klubowi o wiele łatwiej zachęcać kibiców do spędzania więcej czasu na stadionie – nie tylko w czasie meczu piłkarskiego.

Wreszcie na stadionie zainstalowano ponad 700 nadajników Bluetooth, które pozwalają dostarczać usługi lokalizacyjne ułatwiające dotarcie do barów, restauracji i sklepów na stadionie a także spotkanie znajomych. Beacony działają w połączeniu z oficjalną klubową aplikacją na urządzenia mobilne.

Dodatkowo technologia ta pozwala również na optymalizowanie usług dla kibiców w oparciu o aktualne dane dotyczące liczby osób w konkretnych miejscach – jeśli kolejka w jednej toalecie się wydłuża bardziej niż w innych, od razu pojawiają się informacje dla kibiców, że mogą się udać do innej toalety. Ponadto w oparciu o dane historyczne można planować liczbę pracowników obsługi w poszczególnych barach czy punktach stadionu.

Więcej informacji na temat tego projektu można znaleźć w materiale HPE

HPE partners with Tottenham Hotspur